FANDOM

Bytow js.jpg
Poland Bytow - castle.jpg
Bytów zamek.JPG
Bytów, zamek krzyżacki, 1399-1405, XVI,.JPG
POL.BytowCastle6.jpg
Wieza zamku w Bytowie wnetrze.jpg

Zamek w Bytowie — warownia krzyżacka, której budowę ukończono w 1405 roku, w chwili powstania był jednym z najlepiej uzbrojonych i najnowocześniejszym zamkiem w państwie krzyżackim.

Średniowieczne źródła podają, że zamkowa zbrojownia zasobna była w duże bombardy na kule kamienne, działa, kusze oraz proch. Po ukończeniu budowy zamek przechodził dziesięciolecia największej świetności jako zamek graniczny. Forteca bez trudu odparła atak husytów w 1433. W 1466 roku po wojnie trzynastoletniej zamek przeszedł pod władanie książąt pomorskich, którzy przebudowali go z twierdzy obronnej w renesansową okazałą rezydencję (na pewien czas stał się nawet rezydencją królewską). Zamek został zniszczony w 1656 roku podczas potopu szwedzkiego, dopiero pod koniec XX wieku zamek doczekał się odbudowania i stanowi aktualnie największą atrakcje regionu. W środku znajdują się wystawy dotyczące Krzyżaków, rycerzy i średniowiecznych zwyczajów. Latem podczas Wielkiego Turnieju Gryfa Pomorskiego można zobaczyć walki prawdziwych rycerzy skupionych w bractwach rycerskich rywalizujących z innymi bractwami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki