FANDOM

Trzy Korony – (982 m n.p.m.) - najwyższy, najbardziej atrakcyjny i najczęściej odwiedzany szczyt Pienin Właściwych oraz Pienińskiego Parku Narodowego. Najwyższa turnia masywu - Okrąglica (zwana potocznie Wysoką (Chudą) Kaśką) udostępniona jest dla turystów. Znajduje się tam metalowa platforma widokowa, mieszcząca do 15 osób, z której rozciąga się rozległa panorama wszystkich okolicznych grup górskich (przy bardzo dobrej widoczności można nawet zobaczyć wieżę przekaźnikową na Kralovej Holi w Niżnych Tatrach na Słowacji). Oprócz Okrąglicy znajdują się jeszcze inne, charakterystyczne dla tego szczytu, skały (turnie te posiadają także regionalne nazwy, umieszczone w nawiasach):

  • grupa skał Nad Ogródki (Dziadek i Babka)
  • Ganek
  • Płaska Skała (Gruba Baśka)
  • Pańska Skała (Kudłata Maryśka)

Na Trzy Korony prowadzi niebieski szlak turystyczny (przełęcz Szopka - Trzy Korony - Zamkowa Góra - Bajków Gronik - Sokola Perć). Można nim dojść do podnóża Okrąglicy. Na jej szczyt wchodzi się po metalowych schodach. W sezonie letnim szczyt bywa oblężony przez turystów (nawet 1500 osób dziennie), co powoduje tworzenie się na owych schodach długich kolejek. Wstęp na sam szczyt jest płatny, tak samo na szczyt Sokolicy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki