FANDOM

Miasto
Subotica/Суботица

Pałac Rajhla (Galeria Sztuki Współczesnej) w Suboticy
Pałac Rajhla - galeria sztuki współczesnej.
Państwo Serbia
Część kraju Wojwodina
Okręg północnobacki
Liczba mieszkańców 141 554
Kod pocztowy 24000
Tablice rejestracyjne SU

Subotica – (hu. Szabadka, serbski cyryliczny Суботица, niem. Maria-Theresiopel) miasto położone w północnej Serbii, w Wojwodinie (jest jej drugim miastem), blisko granicy z Węgrami.

Charakterystyka Edytuj

Subotica jest chyba najbardziej węgierskim miastem w Serbii, ok. 35% mieszkańców to Węgrzy, a 25% Serbowie. Pozostałe 40% to różne narodowości, co czyni Suboticę miastem wielokulturowym (co, zważywszy na to, że jest miastem przygranicznym, nie dziwi).

Ciekawe miejsca Edytuj

  • Synagoga (1902)
  • Stari Grad - stare miasto, dzielnica z powęgierskimi kamieniczkami z przełomu XIX i XX wieku.
  • Galeria sztuki współczesnej (Pałac Rajhla) (1904)
  • Bazylika rzymskokatolicka pw. św. Teresy (1779)
  • Ratusz miejski (1912)
  • Cerkiew Wniebowstąpienia Chrystusa (1726, rozbudowana 1910).

Okolice Edytuj

Subotica leży na Wielkiej Nizinie Węgierskiej, ok. 15 km od granicy węgiersko-serbskiej, nieopodal międzynarodowej trasy łączącej Europę Północną i Grecję. Jednak to, że wokół jest płasko, nie znaczy, że w ogóle nie ma wartych uwagi obiektów naturalnych - jednym z nich jest Palićko Jezero.

Ciekawostki Edytuj

Nieopodal miasta znajdują się aż 3 przejścia graniczne (wszystkie z Węgrami), na których dokonywana jest kontrola - Tompa/Kelebia, Kelebija/Subotica (kolejowe) i Asotthalom/Backi Vinogradi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki