FANDOM

Skocznia im. Adama Małysza w Wiśle - profesjonalna skocznia narciarska położona w dzielnicy Malinka. Punkt HS obiektu (rozmiar skoczni) to 134 m., czyli taka sama ilość co Wielka Krokiew w Zakopanem. Punkt K jest zlokalizowany na punkcie 120. Turyści mają do dyspozycji wyciąg, którym mogą wjechać na górę skoczni, znajduje się tam punkt gastronomiczny. Można także zobaczyć jak bardzo skocznia jest stroma co nie koniecznie widać w telewizorze...

Skocznia została oddana do użytku w 2008 r., a pierwszy skok na niej oddał oczywiście Adam Małysz. Od sezonu 2012/2013 po wcześniejszych organizacjach Letniej Grand Prix Wisła pierwszy raz miała Puchar Świata i tak już zostało. Zawody organizowane są w piątek przed weekendem w Zakopanem.

Zawody Pucharu Świata w Wiśle podobnie jak ich edycje w Zakopanem cieszą się ogromną popularnością polskich kibiców, których tłumnie przybywają, aby dopingować naszych Orłów. Wokół skoczni znajduje się 1200 miejsc siedzących oraz 10 000 miejsc stojących. Skocznia posiada igelit co umożliwia rozgrywanie konkursów latem oraz sztuczne oświetlenie, dlatego zawody Pucharu Świata zazwyczaj odbywają się w Wiśle wieczorem (ok. godz. 20). Inną sprawą jest to, że wieczorem zazwyczaj cichnie wiatr, którego silne podmuchy mogą przeszkodzić w rozgrywaniu konkursu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki