FANDOM

Perć Akademików – żółty szlak turystyczny na Babiej Górze, w całości w Polsce. Ze względu na trudne warunki zimą i zagrożenie lawinowe na szczycie masywu, Perć jest otwarta tylko od 15 maja do 30 października - jest to szlak jednokierunkowy (tj. nie można nim zejść, informacja o tym znajduje się na Diablaku).

PerćAkademików1

Jest (wbrew kolorowi, który może być mylący) najtrudniejszym babiogórskim szlakiem (i jednym z najtrudniejszych, a także w praktyce jedynym eksponowanym w Beskidach) - z Markowych Szczawin trzeba iść przez 900 m niebieskim Górnym Płajem (w stronę Krowiarek) i w pewnym momencie odbić w prawo (trasa z Markowych Szczawin 2,4 km). Szlak kończy się na szczycie Diablaka na granicy polsko - słowackiej (nie przechodzi jednak na Słowację).

Podchodzi na Diablak (1725 m.n.p.m) od północnej (najbardziej stromej) strony. Częściowo jest eksponowany (tj. został w najtrudniejszych miejscach ubezpieczony łańcuchami i klamrami, dla ułatwienia poruszania się po nim). Wyznakowany został w 1925 roku (cały czas miał żółty kolor).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki