FANDOM

Park Miniatur Świat Marzeń w Inwałdzie — park miniatur i park rozrywki, głównie rodzinnej, położony we wsi Inwałd 4 km. od Andrychowa i 9 km. od Wadowic.

Park Miniatur Świat Marzeń założono w 2007 roku. Znajduje się tam ponad 50 miniatur wykonanych w skali 1:25. Zajmuje powierzchnię 75 tys. m². Znajduje się tam bardzo wiele rozpoznawalnych budowli z całego świata jak bazylika św. Piotra w Watykanie (wyjątek, wykonana w skali 1:15, drugim takim jest kompleks wenecki w skali 1:10), Krzywa Wieża w Pizie, Łuk triumfalny i Koloseum w Rzymie, ateński Akropol, Big Ben, Sfinks w Gizie, Biały Dom, Wieża Eiffle'a, Mur Chiński, Statua Wolności, Hagia Sophia i wiele innych. W parku miniatur "Świat Marzeń" znajduje się także sekcja "Polska w Miniaturze". Znajdują się tam polskie budowle takie jak Zamek w Malborku, Katedra Wawelska i Sukiennice w Krakowie, Stadion Narodowy w Warszawie, Ratusz w Poznaniu i inne.

W parku miniatur "Świat Marzeń" znajduje się też wiele dodatkowych atrakcji takich jak Lunapark, kino 5D, labirynt, Muzeum Egipskie czy Egipt Horror Show.

Obok parku miniatur znajduje się powiązany park (wspólne bilety) Park Średniowieczny Warownia.

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki