FANDOM

Niemcy – państwo w Europie Zachodniej, ma stolicę w Berlinie. Jest państwem bardzo wysoko rozwiniętym, o powierzchni równej ok. 1,15 powierzchni Polski. (62. miejsce na świecie)

Geografia Edytuj

Niemcy graniczą: na północy z Danią, na wschodzie z Polską, na południowym wschodzie z Czechami, na południu z Austrią i Szwajcarią, na południowym zachodzie z Francją, na zachodzie z Luksemburgiem, Belgią i Holandią. Na północnym zachodzie i północnym wschodzie mają dostęp do dwóch mórz, odpowiednio Północnego i Bałtyckiego.

Ukształtowanie terenu Edytuj

Kraj jest dość urozmaicony geograficznie. Na północy znajdują się płaskie tereny rolnicze, które przechodzą w wyżyny i niskie góry w centrum, a następnie w Alpy na południu. Najwyższym punktem jest Zugspitze (2962 m.n.p.m) na granicy austriackiej.

Klimat Edytuj

Klimat w Niemczech jest umiarkowany, łagodniejszy od polskiego. Lato jest ciepłe, a zima dosyć łagodna. Krócej zalega śnieg, rzadko zdarzają się siarczyste mrozy (z wyjątkiem Alp).

Przygotowania Edytuj

Kiedy jechać Edytuj

Do większej części Niemiec najlepiej jechać latem. Lepiej się wtedy zwiedza różne miasta. Oczywiście, jeśli chcemy jechać w góry, można jechać w zasadzie przez cały rok (można jeździć na nartach/chodzić po górach) oprócz wiosny (roztopy).

Ubezpieczenia Edytuj

Honorowana jest EKUZ oraz EURO26 i ISIC z polisą ubezpieczeniową (można wykupić sobie ubezpieczenie od uprawiania sportów ekstremalnych, jeśli jedziemy zimą w Alpy).

Przepisy celne Edytuj

Niemieckie przepisy celne raczej nie odbiegają od unijnych.

Waluta Edytuj

Walutą w Niemczech jest euro (EUR). Złotówki lepiej wymienić na euro w Polsce (łatwiej to zrobić).

Przejścia graniczne Edytuj

Od 13 września 2015 na granicach Niemiec odbywa się kontrola graniczna.

Główne lotniska Edytuj

  • Berlin - Tegel (TXL)
  • Berlin - Schonefeld (SXF)
  • Frankfurt (FRA)
  • Frankfurt - Hahn (HHN)

Interesujące miejsca Edytuj

Miasta Edytuj

Inne Edytuj

Jedzenie Edytuj

Kuchnia niemiecka jest kaloryczna. Flagową potrawą jest kiełbasa z musztardą, sznycel po wiedeńsku (zapożyczone z Austrii). Je się dużo mięsa. Narodowym niemieckim napojem jest piwo wegańskie.

Noclegi Edytuj

Noclegi w Niemczech są drogie - najtańsze są chyba hostele, spanie na dziko nie jest rekomendowane (wysokie ryzyko nakrycia przez policję).

Język Edytuj

Językiem urzędowym w Niemczech jest niemiecki, można ew. porozumieć się po angielsku. (jednak lepiej znać niemiecki przynajmniej w komunikatywnym stopniu/mieć rozmówki)

Religia Edytuj

Chrześcijan i protestantów jest po 30%. Niewierzących jest ok. 33% obywateli niemieckich. Islam wyznaje 5% ludzi (głównie imigrantów z Bałkanów, krajów arabskich i Turcji). Pozostałe 3% Niemców wyznają inne religie (buddyzm, świadkowie Jehowy).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki