FANDOM

Narva – miasto na północnym wschodzie Estonii, na granicy estońsko - rosyjskiej, leży najdalej na wschód w kraju, na trasie Tallin - Sankt Petersburg.

Ludność Edytuj

Biedniejsza część Narvy.

De iure w mieście mieszka 64 000 mieszkańców, jednak większość jest tam tylko zameldowanych, a w rzeczywistości zamieszkuje Tallin albo Sankt Petersburg; de facto liczba mieszkańców jest szacowana na ok. 17 - 25 tysięcy. Miejscowość jest w zasadzie rosyjska; 96% mieszkańców to Rosjanie, toteż najlepiej porozumiewać się po rosyjsku.

Atrakcje Edytuj

Narva jest miastem skrajności. W niektórych częściach miasta panuje bieda, a w innych jest dość nowocześnie i "bogato". Z bardziej konwencjonalnych atrakcji warto zwiedzić Narva Hermanii Iinnus (zamek w Narvie), położony nad rzeką o tej samej nazwie.

Rzeka graniczna - Narva.

Przejścia graniczne Edytuj

W Narvie znajdują się 2 przejścia graniczne (oba na rzece Narvie, oba są mostami) - pierwsze to międzynarodowe Narva I - Ivangorod na głównej trasie, a drugie to Narva II - Ivangorod (tylko dla obywateli Rosji i Estonii).

Zakupy Edytuj

Czerwone ekwadorskie banany w centrum handlowym Fama.

W mieście jest centrum handlowe Fama (ul. Tallinna mnt 19), gdzie można nabyć praktycznie wszystko. Płaci się w EUR, ale nie da się w rosyjskich rublach (RUB; mimo, że większość mieszkańców pochodzi z Rosji).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki