FANDOM

Bystrzyca Kłodzka, muzeum filumenistyczne, cropped.JPG

Dwa budynki muzeum poewangelicki kościół i szkoła.

Bystrzyca Kłodzka, kościół poewangelicki 1 (1).JPG

Jeden z dwóch budynków muzeum - kościół poewangelicki.

Muzeum Filumenistyczne w Bystrzycy Kłodzkiej – jedyne w naszym kraju muzeum filumenistyczne. Zgromadzone są w nim eksponaty związane z ogniem, zapałkami i zapalniczkami. Zostało założone w 1964 roku. Znajduje się na małym rynku.

Muzeum znajduje się w dawnym kościele i w dawnej szkole ewangelickiej. Za tymi budynkami znajduje się także baszta rycerska, która od 1843 roku była dzwonnicą tego kościoła. Budynki muzeum zostały wybudowane w latach 1821-1822.

Otwarcie tej placówki muzealnej miało miejsce 19 lipca 1964 roku. Cztery lata później muzeum przekazano budynek dawnej szkoły parafialnej, dzięki czemu otrzymało ono dodatkową powierzchnię wystawienniczą.

Muzeum Filumenistyczne posiada bardzo bogate zbiory różnych przedmiotów do niecenia ognia (zapalniczki lontowe, benzynowe, gazowe, elektryczne oraz chemiczne, krzesiwa metalowe i skałkowe oraz starożytne lampy oliwne). Do kolekcji należą także opakowania zapałek i etykietek zagranicznych z różnych krajów, np. z Chin i Japonii oraz zbiór polskich etykietek. W zbiorach znajduje się około pół miliona etykietek zapałczanych oraz tysiąc czterysta zapalniczek.

Adres:
Mały Rynek 1
Strona WWW:
http://muzeum.filumenistyka.pl/muzeum/

Więcej z Fandomu

Losowa wiki