FANDOM

Świątynia
Kościół NMP Królowej Pokoju

Bdg kscBernardynow 33 07-2013.jpg
Adres ul. Bernardyńska 2
Data budowy 1552–1557
Styl architektoniczny gotyk
Materiał budulcowy cegła

Kościół Bernardynów Najświętszej Marii Panny Królowej Pokoju garnizonowy w Bydgoszczy — dzieje tej świątyni związane są z przybyciem bernardynów do Bydgoszczy z Krakowa w 1480 r.. W tym samym czasie biskup wrocławski Zbigniew Oleśnicki erygował w mieście klasztor, trzeci w Polsce po Krakowie i Warszawie. W 1485 r. ukończono budowę świątyni, która w 1545 r. spłonęła od uderzenia pioruna. Wkrótce został wzniesiony obecny gotycko-renesansowy kościół. Podczas odbudowany po zniszczeniach potopu szwedzkiego w XVII w. dodano kwadratową wieżę w stylu renesansowym. Druga, okrągła, jest jeszcze późniejsza - pochodzi z XIX stulecia. Najciekawszy element wyposażenia to rokokowa ambona ozdobiona płaskorzeźbami czterech ewangelistów. Skarbem świątyni jest najstarszy w mieście fresk heraldyczny - orzeł z pierwszej połowy XVII w. Kościół jest ośrodkiem duszpasterstwa wojskowego.

DojazdEdytuj

Do kościoła garnizonowego możemy dojechać tramwajami: 5,6 (przystanek "Rondo Bernardyńskie"), autobusami 51, 52, 53, 55, 56, 58, 59 (przystanek "Zbożowy Rynek"), 66 (przystanek "Rondo Bernardyńskie").

Adres:
ul. Bernardyńska 2
Strona WWW:
http://www.diecezja.bydgoszcz.pl/index.php/msze-sw-w-jezyku-angielskim

Więcej z Fandomu

Losowa wiki