FANDOM

Kościół Bożego Ciała w Krakowie – trójnawowa bazylika (nawa główna posiada własne oświetlenie) wzniesiona w stylu gotyckim w XIV wieku (budowę rozpoczęto w 1342 r.). W 1405 r. Władysław Jagiełło sprowadził do Krakowa Kanoników Regularnych, którzy objęli nowo zbudowaną świątynie. W latach 1612/44 za sprawą ks. Marcina Kłoczyńskiego dokonano kilku barokowych zmian m.ni. budową wieży z manierystycznym hełmem czy też dobudowanie trzech krucht.

Kościół Bożego Ciała jest jednym z najpiękniejszych krakowskich budowli. Wieża ma aż 70 metrów wysokości. Są także charakterystyczne dla gotyku wielkie, długie witraże. W zębatej fasadzie znajduje się wnęka z herbami Polski i Litwy. Również ciekawe jest wyposażenie. W prezbiterium otoczonym z dwóch stron drewnianymi stallami stoi potężny ołtarz z XVII wieku. Przedstawia on Boże Narodzenie i zdjęcie z krzyża, wieńczy go figura Jezusa Chrystusa trzymającego krzyż i wskazującego baranka. Również charakterystyczna dla kościoła jest barokowa ambona, w kształcie łodzi unoszącej się na falach.

Adres:
ul. Bożego Ciała 26
Strona WWW:
http://www.kanonicy.pl/

Kościoły Krakowa

Stare Miasto Katedra WawelskaPrzemienienia Pańskiegośw. Agnieszkiśw. Barbaryśw. Bernardynaśw. Florianaśw. Idziegośw. Krzyżaśw. Marcinaśś. Piotra i Pawłaśw. Tomaszaśw. WojciechaMariacki
Kazimierz Bożego Ciała
Krowodrza św. Szczepana
Nowa Huta św. Bartłomieja
Piasek Nawiedzenia NMP
Podgórze św. Benedykta
Zwierzyniec Kaplica bł. Bronisławy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki