FANDOM

Świątynia
Kościół św. Jana w Mogilinie

Mogilno. Zespół Klasztorny benedyktynów.jpg
Widok na kościół
Adres ul. Benedyktyńska 24
Data budowy XIw.
Styl architektoniczny romański
Materiał budulcowy cegła, kamień

Klasztor pobenedyktyński i kościół św. Jana w Mogilnie - klasztor pobenedyktyński leżący nad Jeziorem Mogileńskim.

Klasztor ma bardzo bogatą historię. Sięga ona pierwszej połowy XI wieku, kiedy to Kazimierz Odnowiciel, a później Bolesław Śmiały ufundowali budowlę. Z biegiem czasu świątynia była wielokrotnie przebudowywana. Dlatego teraz klasztor można nazwać istną mieszkanką stylów: romańskiego, gotyckiego, barokowego, klasycyzmu oraz rokoko. Wnętrze wykonane jest w większości w stylu barokowym. Ołtarz kościoła św. Jana znajduje się we wnętrzu romańskiej absydy. Jednak najciekawszym miejscem w klasztorze są dwie krypty romańskie z unikatowym sklepieniem kolebkowym. Na dziedzińcu znajduje się średniowieczna studnia.

Obecnie w klasztorze nie mieszkają już benedyktyni - opuścili oni klasztor w 1833 roku przez Prusaków, ale  w 2013 r. do klaszotru powrócili zakonnicy - kapucyni.

Klasztor jest bardzo malowniczo położony - na cypelku Jeziora Mogileńskiego wokół polodowcowych lekkich fałdowań.

Adres:
Benedykta XVI 1
Strona WWW:
http://www.klasztor.mogilno.com.pl/

Zwiedzanie krypt uzgodnić trzeba przed przyjazdem, nie są otwarte codziennie. Obecni posiadacze klasztoru to Zakon Kapucynów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki