FANDOM

Wieś
Grunwald

Grunwald 01 AB
Pomnik grunwaldzki
Herb
POL Gierzwałd COA
Województwo warmińsko-mazurskie
Powiat ostródzki
Gmina Grunwald
Liczba mieszkańców 800
Strefa numeracyjna (+48) 89
Tablice rejestracyjne NOC

Grunwald - wieś gminna w województwie warmińsko-mazurskim w powiecie ostródzkim.

Jest to miejsce, w którym 15 lipca 1410 roku odbyła się słynna bitwa pod Grunwaldem stoczona między Królestwem Polskim wspomaganym Wielkim Księstwem Litewskim pod dowództwem króla Władysława Jagiełły a Zakonem Krzyżackim, który dowodzony był przez wielkiego mistrza Ulricha von Jungingena. Bitwa przeszła do historii jako wielkie zwycięstwo Polaków nad Krzyżakami. Batalia była jedną z największych bitew średniowiecznej Europy. Łącznie brało w niej udział nawet 30 tysięcy wojowników.

Dzisiaj szczególnie dużo turystów, animatorów kultury średniowiecza i współczesnych bractw rycerskich przybywa do Grunwaldu co roku w lipcu. 15 dnia tego miesiąca odbywa się bowiem na grunwaldzkich polach rekonstrukcja tej najważniejszej w historii Polski bitwy.

Średniowieczna batalia nie była jednak jedyną, która stoczyła się na podgrunwaldzkich polach. W 1914 roku Cesarstwo Niemieckie pobiło Imperium Rosyjskie w bitwie pod Tannenbergiem (Tannenberg to po niemiecku Grunwald) w ramach I wojny światowej.

Odległości Edytuj

Ciekawe miejsca Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki