FANDOM

Fontana de Trevi (5047663584)
109FontanaTrevi

Fontanna di Trevi w Rzymie – jedno z charakterystycznych miejsc w Rzymie, tłumnie oblegane przez turystów.

Fontanna została zbudowana między 1735 a 1776 rokiem na polecenie papieża Klemensa XII na miejscu starej fontanny. Budowlę zaprojektował Niccolo Salvi, wykonana jest w stylu barokowym. Ma 20 metrów szerokości i jest wysoko na 20. Przedstawia władcę oceanów, Neptuna (Posejdona) i dwa trytony na rydwanie ciągniętym przez hippokampy. Cztery rzeźby w górnej części fontanny symbolizują pory roku, natomiast dwie kobiety w niszach obok Neptuna - Zdrowie i Obfitość. Kolejną ciekawą alegorią są hippokampy, jeden wzburzony symbolizujący sztorm, długi spokojny, który uosabia ciszę. Swoją drogą ciekawe, że papiestwo zleciło wybudować cokolwiek nawiązującego do tradycji pogańskiej.

W misę fontanny, która symbolizuje morze, tradycja nakazuje wrzucić monetę, aby w ten sposób zagwarantować sobie powrót do Rzymu. Co ciekawe, monety są wyławiane przez władze miasta, aby m.in. wydać je na utrzymanie zabytków w pięknym stanie.

Kolejną osobliwością jest to, że woda do fontanny dostarczana jest przez akwedukt zbudowany w 19 r p.n.e.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki