FANDOM

Wolin Gate and Piast Tower in Kamień Pomorski bk5

Brama wolińska w Kamieniu Pomorskim - najpotężniejsza brama strzegąca dostępu do miasta lokacyjnego od strony południowej oraz rzeki Dziwny. Dawniej brama ta nazywana była zachodnią, a później Piastowską. Została ona wzniesiona w XIV w. Z tego czasu pochodzi również graniasty, potężny człon baszty, służący jako dodatkowe wzmocnienie przejazdu bramy. W XIX w. przebudowano wnętrza, a wieża otrzymała nowe zwieńczenie. Po II wojnie światowej odbudowana przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, została zaadaptowana na schronisko Turystyczne PTTK.

Obecnie jest to muzeum kamieni i minerałów. Oprócz tego znajdują się np. kości i jaja dinozaurów oraz kły mamuta. Do zwiedzania udostępniony jest także taras widokowy. Na najwyższym "piętrze" znajduje się stała wystawa poświęcona historii miasta. Można tam też zobaczyć wnętrze zwieńczenia bramy. Taki widok jest dostępny dla zwiedzania w niewielu miejscach w Polsce.

Muzeum jest obiektem całorocznym, czynnym z wyjątkiem poniedziałków. Wstęp jest płatny.

Adres:
ul. Juliusza Słowackiego 1
Strona WWW:
http://kamienpomorski.sokolowski-muzea.pl

Więcej z Fandomu

Losowa wiki