FANDOM

Błędne Skały - skalny labirynt w Górach Stołowych na wysokości 853 m.n.p.m, jedno z ważniejszym i bardziej znanych miejsc w Parku Narodowym Gór Stołowych.

Błędne Skały powstały z piaskowców, które uległy geograficznemu procesowi wietrzenia. Utworzyły one ciąg korytarzy, przez które wytyczono szlak turystyczny. W niektórych miejscach przejście jest naprawdę wąskie - nawet kilkanaście centymetrów. A znaczy to, że tyle, że co więksi z turystów mogą mieć pewien kłopot. Z drugiej jednak strony, wąskie przejścia jeszcze bardziej uatrakcyjniają Błędne Skały i pozwalają w pełni zobaczyć i docenić to cudo natury. Niektóre skały są na tyle charakterystyczne, że mają oddzielne nazwy (np. Kurza Stopka, Kuchnia), a na Skalnej Czaszy znajduje się punkt widokowy, z którego rozpościera się widok na Szczeliniec Wielki.

Błędne Skały inspirują też reżyserów. Odbyły się tam zdjęcia do filmu Opowieści z Narnii: Książę Kaspian. Samo zwiedzanie Błędnych Skał nie jest bardzo długie - może potrwać w zależności od dociekliwości turysty od 30 minut do godziny.

Ciekawostką jest to, że na skałach wypisane są lata. Według legendy ryto je dla upamiętnienia złapanych w tym miejscu przemytników z Czech do hrabstwa kłodzkiego i na odwrót. Najstarsza data to 1616 rok.

Dotarcie Edytuj

Do Błędnych Skał można dojechać "Drogą Stu Zakrętów", czyli wojewódzką nr 387. Możliwość zaparkowania na dolnym parkingu lub górnym. Ruch na górny parking odbywa się wahadłowo - pół godziny wjazdu i pół godziny wyjazdu. Dlatego niektórzy turyści wybierają parking dolny i zamiast czekać ruszają na pieszo.

Szlaki turystyczne Edytuj

Przez Błędne Skały przechodzi czerwony szlak z Kudowy-Zdrój, który przez pewien czas idzie drogą nr 387, a potem odgałęzia się. Można na niego wejść także szlakiem niebieskim z Polany Imka. Trasa czerwona biegnie dalej do Karłowa. Do Błędnych Skał prowadzi także trasa zielona z Pasterki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki